Pre nego počnete da kukate kako novca za daleka putovanja nemate, izdvojte malo vremena i isto toliko para za susret sa lepotama svoje zemlje. Priroda, sela, gradovi, jezera i reke, nedaleko oko vas, itekako mogu ostaviti bez daha. Ovoga puta biću veliki srpski putriota i podeliti sa vama svoja i tuđa iskustva, čeprkanja po forumima, pretrage koje su trajale satima.
Na
put ka Vršcu uputili smo se kolima, preko Pančeva, Banatskog Novog sela,
Vladimirovca, Devojačkog bunara, Banatskog Karlovca i Uljme. Odmah vam moram
napomenuti da je kvalitet puta izuzetno dobar, te da je vožnja celim putem
pravo uživanje, pogotovo uzimajući u obzir prirodu i sela kroz koje prolazite.
Još jedan od načina da se domognete Vršca je vozom, sa Dunav stanice u
Beogradu. Sam put traje nešto manje od dva sata a povratna karta košta 512
dinara. Mana dolaska vozom u Vršac je što ćete malo teže obići baš sve što smo
mi na ovom putu videli, ali verujem da je uz malo više truda i to moguće.
U
selu Vladimirovac smo skrenuli desno sa glavnog puta i nakon desetak kilometara
smo se našli u mestu Devojački Bunar, sa istoimenim izletištem. Kako se priča,
tokom prvomajskih praznika ovo je jedno od najomiljenijih zona za odmor,
roštiljanje, šetnju i sve ostalo što prati ovaj čuveni praznik radnog naroda. U
sklopu izletišta nalaze se brvnare, kafić, drvena bogomolja, i pomalo zapušten
sportski teren, sa opremom za vežbanje.
Od
Devojačkog bunara do Vršca imate još oko 30km, i još toliko do manastira Mesić
u istoimenom selu podno Vršačkih planina. Ono što deli ovo selo i grad Vršac su
predivni i prepoznatljivi Vršački vinogradi. Svakako da li u odlasku ili
povratku morate zastati negde na sredini plantaže i na trenutak uživati u
pogledu i veličini svih tih redova vinike oko vas. Ovaj ženski manastir iz
petnaestog veka, ne toliko atraktivan koliko ugodan za predah i dozu tišine,
uzima nam oko sat vremena naše avanture. Sledeći naš cilj bila je Vršačka kula
iz istog veka, uzdignuta na 399 metara nadmorske visine, predstavljajući po
mnogim vrščanima simbol njihovog grada. Sama kula bila je deo izduženog
utvrđenja, čije ostatke i danas možete videti unaokolo. Vrh bedema vam pruža
izvanredan pogled na grad, aerodrom, vinograde, Karpate i ceo Banat.
Ono
zbog čega smo najviše došli u južni Banat su Vršačke planine. Krajnje odredište
nam je bio Gudurički vrh sa svojih 641. metrom nadmorske visine, što ujedno
predstavlja i najvišu tačku Vojvodine. Taj poduhvat smo započeli u selu Malo
Središte sa severne strane visoravni. Uspon kroz gustu i živopisnu šumu trajao
je malo manje od dva sata, solidnim makadamskim drumom. Vrh do pre nekog
vremena nije predstavljao ništa posebno jer zbog guste vegetacije praktično
niste imali nikakav pogled, te ovaj vrh doskora nije ni bio primamljiv za
turiste. Danas je najviša tačka raskrčena i obogaćena drvenom osmatračnicom sa
koje se pruža još širi i impozantniji pogled nego sa kule o kojoj smo govorili.
Na samoj osmatraćnici smo seli i predahnuli zaista uživajući u panorami. Spust
sa planine je bar za mene bio mnogo lakši i brži, sa konstantnim osmesima na
licima. Negde na sredini puta ka vrhu imate račvanje kojim možete produžiti ka
manastiru Mesić ili ka planinskom domu i dalje ka kuli. Nedaleko od Malog
Središta nalazi se staro i veoma živopisno seoce Gudurica, sa interesantnom
crkvom, parkom, i nekoliko visnkih podruma, što se za ovaj kraj podrazumeva.
Sam
grad Vršac je priča za sebe. Retko sređen, doteran i veoma lep gradić sa oko 36
hiljada stanovnika, sedište nekoliko jakih firmi, dom ljubaznih ljudi, mesto
ostvarene arhitekture i bogate istorije. Ono što u njemu ne smete da zaobiđete
su Gradski park, gradska kuća, stara apoteka na stepenicama, kuća Jovana
Sterije Popovića, Narodni muzej (najstariji u Vojvodini), Vladičin dvor, rimokatolička
crkva sv. Gerharda, Kapela sv. Krsta, i pravoslavna crkva sv. Oca Nikolaja.
Posetioci željni adrenalina moraju znati da je Vršac jedno od najboljih mesta
za paraglajding, i skokove sa Vršačkog brega.
Da
sumiramo. Za ovaj poduhvat kolima, u slučaju da se skupi petoro vas, potreban
je jedan ceo dan, malo više od 200km pređenog puta, puno dobrog raspoloženja i
volje, lepo vreme i ne više od 1000 dinara po osobi, uključujući gorivo i hranu
tokom dana. Do narednog puta.
Нема коментара:
Постави коментар